Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F03%3A00000014" target="_blank" >RIV/61988987:17450/03:00000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí
Popis výsledku v původním jazyce
Práce je interdisciplinárním pohledem na školskou komunikaci. Jejím cílem je poznat funkční řeč v podmínkách školské činnosti tak, aby mohlo být stanoveno, jak lze komunikaci ve škole ovlivňovat v zájmu rozvoje řečových kompetencí dítěte. Východisky js ou především lingvistické poznatky o dialogu a jeho analýze, z oborů tematicky souvisejících je v úvahách přítomen pedagogický názor na školský dialog jako specifickou institucionální komunikaci a především poznatky psychologie o rozvoji myšlení v dětsk ém věku. Materiál, jehož interpretace tvoří základ učiněným závěrům, je získán z přepisů zvukových záznamů a videozáznamů školského dialogu. Jsou zachyceny řečové projevy osmiletých až čtrnáctiletých dětí.
Název v anglickém jazyce
A DIALOG AT SCHOOL AND ITS INFLUENCE ON THE DEVELOPMENT OF CHILDREN?S SPEECH
Popis výsledku anglicky
The project is an interdisciplinary view of communication at school. Its aim is to get findings of functional speech in a school environment to determine how the communication at school can be influenced in the interest of the development of child?s speech competence. The viewpoint is mainly linguistic knowledge of the dialogue and its analysis; as for thematically related disciplines, a pedagogic opinion of a school dialogue as a specific institutional communication and mainly psychological knowledg eof a child?s cognitive development are present in this paper as well. The material, the interpretation of which is the basis for the conclusions, has been obtained by transcribing audio and video recordings of dialogues at school. The speech of chil dren from eight to fourteen years of age is recorded.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-7042-297-1
Počet stran knihy
119
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—