Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F03%3A00000014" target="_blank" >RIV/61988987:17450/03:00000014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce je interdisciplinárním pohledem na školskou komunikaci. Jejím cílem je poznat funkční řeč v podmínkách školské činnosti tak, aby mohlo být stanoveno, jak lze komunikaci ve škole ovlivňovat v zájmu rozvoje řečových kompetencí dítěte. Východisky js ou především lingvistické poznatky o dialogu a jeho analýze, z oborů tematicky souvisejících je v úvahách přítomen pedagogický názor na školský dialog jako specifickou institucionální komunikaci a především poznatky psychologie o rozvoji myšlení v dětsk ém věku. Materiál, jehož interpretace tvoří základ učiněným závěrům, je získán z přepisů zvukových záznamů a videozáznamů školského dialogu. Jsou zachyceny řečové projevy osmiletých až čtrnáctiletých dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    A DIALOG AT SCHOOL AND ITS INFLUENCE ON THE DEVELOPMENT OF CHILDREN?S SPEECH

  • Popis výsledku anglicky

    The project is an interdisciplinary view of communication at school. Its aim is to get findings of functional speech in a school environment to determine how the communication at school can be influenced in the interest of the development of child?s speech competence. The viewpoint is mainly linguistic knowledge of the dialogue and its analysis; as for thematically related disciplines, a pedagogic opinion of a school dialogue as a specific institutional communication and mainly psychological knowledg eof a child?s cognitive development are present in this paper as well. The material, the interpretation of which is the basis for the conclusions, has been obtained by transcribing audio and video recordings of dialogues at school. The speech of chil dren from eight to fourteen years of age is recorded.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-7042-297-1

  • Počet stran knihy

    119

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy