Pedagogické koncepty výukových objektů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3A00000007" target="_blank" >RIV/61988987:17450/05:00000007 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/05:A1000DEY
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedagogical concepts of learning objects
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the basic concepts of a learning unit as a set of learning objects. These concepts define the design of learning and instructions as the process of designing and assembling of learning objects according to certain strategies. The technological and pedagogical approach to learning objects is presented. In order to underline the differences between these approaches to learning objects, some examples of the technological concept are mentioned - the SCORM specification of learning objects, the CISCO systems strategy of reusable learning objects, the CLEO initiative. On the contrary some pedagogical concepts are referred to later. The Component Design Theory, Open Learning Environment approach, Educational Modelling Languages, the Multimedia Operational Objects as concrete examples of the pedagogical approach, are presented. Finally, the existence of pedagogy in learning objects is questioned, which brings us back to the beginning.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical concepts of learning objects
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the basic concepts of a learning unit as a set of learning objects. These concepts define the design of learning and instructions as the process of designing and assembling of learning objects according to certain strategies. The technological and pedagogical approach to learning objects is presented. In order to underline the differences between these approaches to learning objects, some examples of the technological concept are mentioned - the SCORM specification of learning objects, the CISCO systems strategy of reusable learning objects, the CLEO initiative. On the contrary some pedagogical concepts are referred to later. The Component Design Theory, Open Learning Environment approach, Educational Modelling Languages, the Multimedia Operational Objects as concrete examples of the pedagogical approach, are presented. Finally, the existence of pedagogy in learning objects is questioned, which brings us back to the beginning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference
ISBN
80-7368-081
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
93-97
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—