Využití učení založeného na zkušenostech v distančním vzdělávání a v E-learningu dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3A00000014" target="_blank" >RIV/61988987:17450/05:00000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The New Educational Review
Popis výsledku v původním jazyce
One of the new theoretical bases appropriate for adult education is experiential learning theory which analyses and evaluates educational projects and study materials for distance learning as well as e-learning educational programmes from the standpointof potential learning effectiveness. It can be a gnoseological theoretical basis of designing educational programmes for adults, either on a theoretical basis of distance learning, e-learning, or on a basis of their purposeful integration. The study gives general tenets of andragogy, presents the main characteristics of experiential learning along with its two major developmental variants ? Kolb´s cycle and Jarvis´ revised model of the processes of learning.
Název v anglickém jazyce
The New Educational Review
Popis výsledku anglicky
One of the new theoretical bases appropriate for adult education is experiential learning theory which analyses and evaluates educational projects and study materials for distance learning as well as e-learning educational programmes from the standpointof potential learning effectiveness. It can be a gnoseological theoretical basis of designing educational programmes for adults, either on a theoretical basis of distance learning, e-learning, or on a basis of their purposeful integration. The study gives general tenets of andragogy, presents the main characteristics of experiential learning along with its two major developmental variants ? Kolb´s cycle and Jarvis´ revised model of the processes of learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
2005
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—