Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak správně vytvářet textové materiály pro studující se zrakovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA0800S9B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A0800S9B - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/08:A1000S9B

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak správně vytvářet textové materiály pro studující se zrakovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studenti se zrakovým postižením se mohou do běžné výuky zapojit bez větších obtíží. Problém nastává v dostupnosti studijních materiálů a to s ohledem na charakter jejich handicapu. Většinou je nejvhodnější podobou forma elektronická. Skupinu osob se zrakovým handicapem ale netvoří pouze lidé nevidomí, nýbrž např. také lidé se zúženým zorným polem, s velmi vysokou krátkozrakostí, barvoslepostí a dalšími zrakovými vadami. Každá skupina využívá pro práci s počítačem speciální technologie, které jim obsah textu zpřístupňují. Při tvorbě textů, které budou používat zrakově handicapovaní, je vhodné dodržovat určitá pravidla, aby byla čitelnost textu dobrá, a to např. tyto.: psaný text je nejlépe čitelný bez pozadí; struktura kapitol by měla mít vždy stejný řád; všechny grafické prvky, které nesou významové sdělení, by měly mít doplňující textovou alternativu; tabulky dávají smysl čtené po řádcích atd.

  • Název v anglickém jazyce

    HOW TO CREATE EDUCATIONAL MATERIALS FOR VISUALLY IMPAIRED STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    Visually impaired students can study without considerable difficulties. Problems may occur concerning availability of educational materials because of their handicap. Generally the most suitable form of study materials is electronic. But not every visually impaired student has to be only blind; he/she can have other problems such as reduced vision, myopia, color blindness etc. Everyone from this group uses special technologies for work with computers, which give him/her an access to the content of a text. It is appropriate to keep specific rules when a text for the visually impaired is created because of good readability. For example: a written text is mostly legible without background. A chapter?s structure should always have the same frame; all graphic items with meanings should have their own text alternative; tables make sence when read line by line etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Soft kompetence v informační společnosti

  • ISBN

    978-80-7368-513-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    83-89

  • Název nakladatele

    Repronis

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    15. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku