Adaptive teaching via e-learning form
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000WSF" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000WSF - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive teaching via e-learning form
Popis výsledku v původním jazyce
The proposal of the adaptive form of teaching stems from the analysis of tested student characteristics. The testing involved modified questionnaires localized to Czech conditions of teaching (LSI, ISL, ?) in context with e-learning teaching. Based on tipped, most frequently occurred groups of student characteristics, the optimum procedures for presentation of the content of study according to learning styles of individual students are proposed. Students will be recommended the optimum method of the passage through the course, but at the same time, they will be offered other forms and methods of presentation of a particular topic of study. The contribution deals with the proposal of teaching tools according to most frequently occurring clusters of student characteristics.
Název v anglickém jazyce
Adaptive teaching via e-learning form
Popis výsledku anglicky
The proposal of the adaptive form of teaching stems from the analysis of tested student characteristics. The testing involved modified questionnaires localized to Czech conditions of teaching (LSI, ISL, ?) in context with e-learning teaching. Based on tipped, most frequently occurred groups of student characteristics, the optimum procedures for presentation of the content of study according to learning styles of individual students are proposed. Students will be recommended the optimum method of the passage through the course, but at the same time, they will be offered other forms and methods of presentation of a particular topic of study. The contribution deals with the proposal of teaching tools according to most frequently occurring clusters of student characteristics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Didactica Napocensi
ISSN
2065-1430
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
31.12.2009
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
112
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—