Pedagogical aspects of eLearning. Language on-line course and issues of learning styles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001608" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.337" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.337</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.337" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.337</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedagogical aspects of eLearning. Language on-line course and issues of learning styles
Popis výsledku v původním jazyce
In professional literature it is said that one of the advantages of electronic form of teaching is that the author/creator of the course can adjust a teaching method in such a way that would suit student´s learning style or styles best. This is apparently one of the most common misunderstandings. Learning styles were in the past a frequent topic of research of pedagogical psychology. Questionnaires were usually distributed among children and adults according to their age and education. In the Czech Republic valuable research was performed by J. Mares who focused on younger and older pupils. Logan and Thomas also paid attention to the issues of distance learning. They perceive the learning styles as cognitive styles or teaching strategies.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical aspects of eLearning. Language on-line course and issues of learning styles
Popis výsledku anglicky
In professional literature it is said that one of the advantages of electronic form of teaching is that the author/creator of the course can adjust a teaching method in such a way that would suit student´s learning style or styles best. This is apparently one of the most common misunderstandings. Learning styles were in the past a frequent topic of research of pedagogical psychology. Questionnaires were usually distributed among children and adults according to their age and education. In the Czech Republic valuable research was performed by J. Mares who focused on younger and older pupils. Logan and Thomas also paid attention to the issues of distance learning. They perceive the learning styles as cognitive styles or teaching strategies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1095-1098
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brussels, BELGIUM
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000342763100194