Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical aspects of eLearning. Language on-line course and issues of learning styles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001608" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.337" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.337</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.337" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.337</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical aspects of eLearning. Language on-line course and issues of learning styles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In professional literature it is said that one of the advantages of electronic form of teaching is that the author/creator of the course can adjust a teaching method in such a way that would suit student´s learning style or styles best. This is apparently one of the most common misunderstandings. Learning styles were in the past a frequent topic of research of pedagogical psychology. Questionnaires were usually distributed among children and adults according to their age and education. In the Czech Republic valuable research was performed by J. Mares who focused on younger and older pupils. Logan and Thomas also paid attention to the issues of distance learning. They perceive the learning styles as cognitive styles or teaching strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical aspects of eLearning. Language on-line course and issues of learning styles

  • Popis výsledku anglicky

    In professional literature it is said that one of the advantages of electronic form of teaching is that the author/creator of the course can adjust a teaching method in such a way that would suit student´s learning style or styles best. This is apparently one of the most common misunderstandings. Learning styles were in the past a frequent topic of research of pedagogical psychology. Questionnaires were usually distributed among children and adults according to their age and education. In the Czech Republic valuable research was performed by J. Mares who focused on younger and older pupils. Logan and Thomas also paid attention to the issues of distance learning. They perceive the learning styles as cognitive styles or teaching strategies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1095-1098

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Brussels, BELGIUM

  • Datum konání akce

    25. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000342763100194