Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The optimal teaching style based on variability of study materials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA120149O" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A120149O - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The optimal teaching style based on variability of study materials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of electronic education in almost all fields of study is at present time a matter-of-course. Studying through classic e-learning is being substituted by a new form - personalized e-learning. By personalized e-learning we understand not only aneducational process adapted and customized for every student according to his characteristics, but also adaptable to current conditions within which the learning process proceeds. Through pilot testing of students and following analyses a group of students? characteristic features was established to which the learning environment in e-learning can be adapted. The forms and variants of the created study materials are necessary to be put in accord with these features. This paper deals with matching suitable ways of leading the learning process to learning styles of individual students.

  • Název v anglickém jazyce

    The optimal teaching style based on variability of study materials

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of electronic education in almost all fields of study is at present time a matter-of-course. Studying through classic e-learning is being substituted by a new form - personalized e-learning. By personalized e-learning we understand not only aneducational process adapted and customized for every student according to his characteristics, but also adaptable to current conditions within which the learning process proceeds. Through pilot testing of students and following analyses a group of students? characteristic features was established to which the learning environment in e-learning can be adapted. The forms and variants of the created study materials are necessary to be put in accord with these features. This paper deals with matching suitable ways of leading the learning process to learning styles of individual students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th ECEL

  • ISBN

    978-1-908272-23-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    145-152

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Brighton

  • Místo konání akce

    University of Brighton

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku