Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERACTIVE WHITE BOARDS: COOPERATION BETWEEN UNIVERSITIES AND PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100YDU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100YDU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERACTIVE WHITE BOARDS: COOPERATION BETWEEN UNIVERSITIES AND PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The integration of IT into education is increasing, particularly in terms of the spread of Interactive Whiteboards (IWB) that are used in lectures. Universities bear the role of preparing future teachers for the technological innovations they are expected to use at the beginning of their teaching careers. Meanwhile, it is also important to coordinate these efforts with schools whose current faculty are in need of training. This study links results from foreign research with domestic experiences and exposes areas that teachers ought to focus on when incorporating IWBs as a tool to improve education. Workshops and other study aids are offered based on cooperation between universities and secondary schools. Universities include topics on IWBs in the syllabi of courses focused on the use of IT in education. This study presents a normative approach for expanding the necessary skills a teacher must have to effectively use IWBs in lectures.

  • Název v anglickém jazyce

    INTERACTIVE WHITE BOARDS: COOPERATION BETWEEN UNIVERSITIES AND PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    The integration of IT into education is increasing, particularly in terms of the spread of Interactive Whiteboards (IWB) that are used in lectures. Universities bear the role of preparing future teachers for the technological innovations they are expected to use at the beginning of their teaching careers. Meanwhile, it is also important to coordinate these efforts with schools whose current faculty are in need of training. This study links results from foreign research with domestic experiences and exposes areas that teachers ought to focus on when incorporating IWBs as a tool to improve education. Workshops and other study aids are offered based on cooperation between universities and secondary schools. Universities include topics on IWBs in the syllabi of courses focused on the use of IT in education. This study presents a normative approach for expanding the necessary skills a teacher must have to effectively use IWBs in lectures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2010

  • ISBN

    978-80-213-2084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech Univerzity of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha, ČR

  • Datum konání akce

    10. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku