Adaptive individualized education in e-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100YES" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100YES - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive individualized education in e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with the proposal on a new learning model based on individual learning styles of students. It consists of three parts - The Student Module, Virtual Teacher Module and Adaptive Module. Within the Student Module the groups of mutually independent characteristics of students have been proposed influencing the learning process. The stated characteristics can be considered at the development of the electronic learning environment. The Virtual Teacher Module describes the designed procedures of education depending on individual characteristics of students. The Adaptive Module is represented by algorithms which select the optimum study material for individual types of students. The contribution involves a pilot description of the proposed structure, including the description of learning styles analysis and its results, and finally, next gradual development of the issue being solved is formulated here.
Název v anglickém jazyce
Adaptive individualized education in e-learning
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with the proposal on a new learning model based on individual learning styles of students. It consists of three parts - The Student Module, Virtual Teacher Module and Adaptive Module. Within the Student Module the groups of mutually independent characteristics of students have been proposed influencing the learning process. The stated characteristics can be considered at the development of the electronic learning environment. The Virtual Teacher Module describes the designed procedures of education depending on individual characteristics of students. The Adaptive Module is represented by algorithms which select the optimum study material for individual types of students. The contribution involves a pilot description of the proposed structure, including the description of learning styles analysis and its results, and finally, next gradual development of the issue being solved is formulated here.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Based Learning in Science 2010
ISBN
978-9963-689-85-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
OEliZK
Místo vydání
Warsaw, Poland
Místo konání akce
Warsaw, Poland
Datum konání akce
4. 7. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—