Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of adaptive individualized e-learning at teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZDE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZDE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of adaptive individualized e-learning at teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the description of an individualized e learning system which automatically adapts the different characteristics and learning styles of students. The system consists of three modules: Within the Student Module, the set of mutually independent student characteristics influencing the process of their learning styles has been designed on the basis of analysis of published classifications. For the Virtual Teacher Module variants of teaching procedures wieldy via e-learning form corresponding with the determined student characteristics have been designed. And finally, the Adaptive Module is represented by a set of adaptive algorithms selecting optimal study materials for individual types of students. All those mechanisms will be appliedin the new adaptive LMS.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of adaptive individualized e-learning at teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the description of an individualized e learning system which automatically adapts the different characteristics and learning styles of students. The system consists of three modules: Within the Student Module, the set of mutually independent student characteristics influencing the process of their learning styles has been designed on the basis of analysis of published classifications. For the Virtual Teacher Module variants of teaching procedures wieldy via e-learning form corresponding with the determined student characteristics have been designed. And finally, the Adaptive Module is represented by a set of adaptive algorithms selecting optimal study materials for individual types of students. All those mechanisms will be appliedin the new adaptive LMS.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IMSCI 2010

  • ISBN

    978-1-936338-05-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Institute of Informatics and Systematics

  • Místo vydání

    Florida, USA

  • Místo konání akce

    Orlando, Florida, USA

  • Datum konání akce

    2. 7. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku