The use of adaptive individualized e-learning at teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZDE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZDE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of adaptive individualized e-learning at teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the description of an individualized e learning system which automatically adapts the different characteristics and learning styles of students. The system consists of three modules: Within the Student Module, the set of mutually independent student characteristics influencing the process of their learning styles has been designed on the basis of analysis of published classifications. For the Virtual Teacher Module variants of teaching procedures wieldy via e-learning form corresponding with the determined student characteristics have been designed. And finally, the Adaptive Module is represented by a set of adaptive algorithms selecting optimal study materials for individual types of students. All those mechanisms will be appliedin the new adaptive LMS.
Název v anglickém jazyce
The use of adaptive individualized e-learning at teaching
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the description of an individualized e learning system which automatically adapts the different characteristics and learning styles of students. The system consists of three modules: Within the Student Module, the set of mutually independent student characteristics influencing the process of their learning styles has been designed on the basis of analysis of published classifications. For the Virtual Teacher Module variants of teaching procedures wieldy via e-learning form corresponding with the determined student characteristics have been designed. And finally, the Adaptive Module is represented by a set of adaptive algorithms selecting optimal study materials for individual types of students. All those mechanisms will be appliedin the new adaptive LMS.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IMSCI 2010
ISBN
978-1-936338-05-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
International Institute of Informatics and Systematics
Místo vydání
Florida, USA
Místo konání akce
Orlando, Florida, USA
Datum konání akce
2. 7. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—