Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Teacher as a Researcher and How to Develop Research Knowledge among Students - Teachers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZLM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZLM - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Teacher as a Researcher and How to Develop Research Knowledge among Students - Teachers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the analysis of the essence, purpose and meaning of teacher research, research competence in teacher profession and possibilities of research-based orientation in academic primary teacher education. In the Czech Republic, the universities in charge of teacher?s pre-service training are leading action research on the new programmes, which have been set up. The goal of the research project, which methodology and results are described in this paper, was to evaluate the validity ofthe Model of the Reflective Teaching with Elements of Action Research and its possibilities to support development of research skills among student - teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Teacher as a Researcher and How to Develop Research Knowledge among Students - Teachers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the analysis of the essence, purpose and meaning of teacher research, research competence in teacher profession and possibilities of research-based orientation in academic primary teacher education. In the Czech Republic, the universities in charge of teacher?s pre-service training are leading action research on the new programmes, which have been set up. The goal of the research project, which methodology and results are described in this paper, was to evaluate the validity ofthe Model of the Reflective Teaching with Elements of Action Research and its possibilities to support development of research skills among student - teachers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Advancing Quality Cultures for Teacher Education in Europe: Tensions and Opportunities

  • ISBN

    978-91-7459-042-5

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    301

  • Název nakladatele

    Umea School of Education, Umea University

  • Místo vydání

    Umea, Sweden

  • Kód UT WoS kapitoly