Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Outliers of Action Research - The Identity Construct of Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599683" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/3942" target="_blank" >http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/3942</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2019vol1.3942" target="_blank" >10.17770/sie2019vol1.3942</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Outliers of Action Research - The Identity Construct of Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Queries, activities and those sufficient solutions of teaching and learning situations are daily bread of the teaching profession. Thus, in learning of future teachers exist possibilities how to influence the progress of the teachers’ identity construction with self-creative and critical tools which are connected to the complexity of the personality. However, action research helps to deeply understand techniques which are behind the line of the traditional point of view and helps to understand the situations from the pragmatic way of natural learning in the process of preparation at the university. The research aim is focused on the support of integration of the action research as a tool for the teachers’ preparation in the good practice of the university environment. Mixed research methods are based on the narrative corpus which consists of the coded interviews and specific tasks connected to the educational preparation. Results reflect the current various ways of developing future teachers and their impact on future teachers‘ identities

  • Název v anglickém jazyce

    Outliers of Action Research - The Identity Construct of Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Queries, activities and those sufficient solutions of teaching and learning situations are daily bread of the teaching profession. Thus, in learning of future teachers exist possibilities how to influence the progress of the teachers’ identity construction with self-creative and critical tools which are connected to the complexity of the personality. However, action research helps to deeply understand techniques which are behind the line of the traditional point of view and helps to understand the situations from the pragmatic way of natural learning in the process of preparation at the university. The research aim is focused on the support of integration of the action research as a tool for the teachers’ preparation in the good practice of the university environment. Mixed research methods are based on the narrative corpus which consists of the coded interviews and specific tasks connected to the educational preparation. Results reflect the current various ways of developing future teachers and their impact on future teachers‘ identities

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    290-299

  • Název nakladatele

    Rēzekne Academy of Technologies

  • Místo vydání

    Rēzekne

  • Místo konání akce

    Rēzekne

  • Datum konání akce

    24. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku