Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Field of Study as a Factor Influencing the Model of Value-added Assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12011Z7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12011Z7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Field of Study as a Factor Influencing the Model of Value-added Assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with the possibilities of schools? results evaluation and unbiased assessment of the so called education value-added. Value-added models in education express school contribution to the progress of a pupil in relation to predetermined educational goals. The article is a comparison of two methods of the value-added assessment: method of relative shift and relative gain of knowledge method. The focus is laid on the school?s field of study as a factor which could, to a considerable extent, affect the measurement results. Both methods are used for relatively wide range of data drawn from results of secondary school pupils value-added assessments and are compared in respect to the schools? classification according to their field of study. The results show that the field of study is a significant factor influencing the value-added assessment outcomes and have to be taken into account.

  • Název v anglickém jazyce

    Field of Study as a Factor Influencing the Model of Value-added Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with the possibilities of schools? results evaluation and unbiased assessment of the so called education value-added. Value-added models in education express school contribution to the progress of a pupil in relation to predetermined educational goals. The article is a comparison of two methods of the value-added assessment: method of relative shift and relative gain of knowledge method. The focus is laid on the school?s field of study as a factor which could, to a considerable extent, affect the measurement results. Both methods are used for relatively wide range of data drawn from results of secondary school pupils value-added assessments and are compared in respect to the schools? classification according to their field of study. The results show that the field of study is a significant factor influencing the value-added assessment outcomes and have to be taken into account.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    64-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus