The Verification of the Reliability of the Value-Added Parameter in Education as a Tool for the Management of School Quality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012K4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012K4 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Verification of the Reliability of the Value-Added Parameter in Education as a Tool for the Management of School Quality
Popis výsledku v původním jazyce
Value-added models in education express school contribution to the progress of a pupil in relation to predetermined educational goals between individual educational phases. This parameter belonging to the field of educational results is influenced to a certain extent by different factors that add to the education and development of pupils. Within the developing processes of quality management, school managements gain relatively objective data about the learning progress of particular pupils, the added value of education of individual teachers and the whole school. The data gained from several successive value-added measurements at the level of particular school subjects and schools vary to a certain extent that requires a deeper analysis...
Název v anglickém jazyce
The Verification of the Reliability of the Value-Added Parameter in Education as a Tool for the Management of School Quality
Popis výsledku anglicky
Value-added models in education express school contribution to the progress of a pupil in relation to predetermined educational goals between individual educational phases. This parameter belonging to the field of educational results is influenced to a certain extent by different factors that add to the education and development of pupils. Within the developing processes of quality management, school managements gain relatively objective data about the learning progress of particular pupils, the added value of education of individual teachers and the whole school. The data gained from several successive value-added measurements at the level of particular school subjects and schools vary to a certain extent that requires a deeper analysis...
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
37th International Association for Educational Assessment Annual Conference
ISBN
978-80-7368-979-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
71
Strana od-do
48-49
Název nakladatele
IAEA
Místo vydání
Manila, Philippines
Místo konání akce
Manila, Philippines
Datum konání akce
23. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—