Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Verification of the Reliability of the Value-Added Parameter in Education as a Tool for the Management of School Quality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012K4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012K4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Verification of the Reliability of the Value-Added Parameter in Education as a Tool for the Management of School Quality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Value-added models in education express school contribution to the progress of a pupil in relation to predetermined educational goals between individual educational phases. This parameter belonging to the field of educational results is influenced to a certain extent by different factors that add to the education and development of pupils. Within the developing processes of quality management, school managements gain relatively objective data about the learning progress of particular pupils, the added value of education of individual teachers and the whole school. The data gained from several successive value-added measurements at the level of particular school subjects and schools vary to a certain extent that requires a deeper analysis...

  • Název v anglickém jazyce

    The Verification of the Reliability of the Value-Added Parameter in Education as a Tool for the Management of School Quality

  • Popis výsledku anglicky

    Value-added models in education express school contribution to the progress of a pupil in relation to predetermined educational goals between individual educational phases. This parameter belonging to the field of educational results is influenced to a certain extent by different factors that add to the education and development of pupils. Within the developing processes of quality management, school managements gain relatively objective data about the learning progress of particular pupils, the added value of education of individual teachers and the whole school. The data gained from several successive value-added measurements at the level of particular school subjects and schools vary to a certain extent that requires a deeper analysis...

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    37th International Association for Educational Assessment Annual Conference

  • ISBN

    978-80-7368-979-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    71

  • Strana od-do

    48-49

  • Název nakladatele

    IAEA

  • Místo vydání

    Manila, Philippines

  • Místo konání akce

    Manila, Philippines

  • Datum konání akce

    23. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku