Evaluační model CIPP a možnosti jeho využití v posuzování kvality učitelské profese a pregraduálního vzdělávání učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012HW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012HW - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evaluační model CIPP a možnosti jeho využití v posuzování kvality učitelské profese a pregraduálního vzdělávání učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Požadavky na kvalitu pregraduálního vzdělávání učitelů jsou odvozovány od operacionalizované úrovně profesních kompetencí a požadavků na výkon pracovních činností učitelů. Tato východiska bývají zakotvena v profesním standardu a vytváří vztahový rámec evaluačním a autoevaluačním procesům. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluační model CIPP, jehož aspekty v podobě vstupů, procesů a výstupů umožňuje komplexně nahlédnout složitost jakéhokoli předmětu či objektu evaluace, který je v tomto příspěvku centrovánna učitele primárního vzdělávání a jeho profesní, pregraduální přípravu. Charakteristiky vstupů, procesů a výstupů v oblasti učitelské profese jsou doplněny tvorbou indikátorů kvality jako východisek tvorby profesního standardu.
Název v anglickém jazyce
EVALUATION MODEL CIPP AND ITS POSSIBILITIES FOR QUALITY ASSESSMENT OF TEACHER PROFESSION AND IN-SERVICE TEACHER TRAINING
Popis výsledku anglicky
The quality standard as required and expected level of professional competences and performance of primary school teachers introduce starting point and framework for evaluation and self-evaluation processes. The content of this paper is focused on choiceevaluation model, whose aspects as inputs, processes and outputs enable look in complexity of any evaluation objects - teacher profession and pre-service teachetr training. Characterization of inputs, processes and outputs in domain of teaching profession will be currently accompanied by creation of quality indicators of these aspects as resources for development of professional teaching standard.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pregraduální příprava učitelů primární školy v kontextu kurikulární reformy
ISBN
978-80-244-2775-1
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
81-90
Počet stran knihy
295
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—