Curriculum reform and the new dimension of requirements for teaching profession in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014IG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014IG - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Curriculum reform and the new dimension of requirements for teaching profession in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on problems in curriculum reform, currently underway in Czech schools and the Czech education system, that require new teaching professionals - the creators of the school curriculum and evaluators. Attention is paid to key curriculumcategories, to evaluation and to its role in the domain of the schooling system.
Název v anglickém jazyce
Curriculum reform and the new dimension of requirements for teaching profession in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article focuses on problems in curriculum reform, currently underway in Czech schools and the Czech education system, that require new teaching professionals - the creators of the school curriculum and evaluators. Attention is paid to key curriculumcategories, to evaluation and to its role in the domain of the schooling system.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problemy wczesnej edukacji
ISSN
1734-1582
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
89-95
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—