Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130157M" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130157M - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ICT with its basic character enables us to increase the quality of educational processes. Apart from delivering curriculum, boosting illustration and providing communication tools, it provides tools for the evaluation and assessment of students. Theissue of implementing an optimal feedback in the form of tests, including contents of questions, its extent and technical operation, is based on pedagogical-psychological principles. In particular didactic principles of test creation for electronic and automated assessment are discussed in this paper. Suitability of use and specifics of electronic assessment are introduced in context with the creation of specialized study text.

  • Název v anglickém jazyce

    Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The ICT with its basic character enables us to increase the quality of educational processes. Apart from delivering curriculum, boosting illustration and providing communication tools, it provides tools for the evaluation and assessment of students. Theissue of implementing an optimal feedback in the form of tests, including contents of questions, its extent and technical operation, is based on pedagogical-psychological principles. In particular didactic principles of test creation for electronic and automated assessment are discussed in this paper. Suitability of use and specifics of electronic assessment are introduced in context with the creation of specialized study text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-135-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    119-131

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku