Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130157M" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130157M - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The ICT with its basic character enables us to increase the quality of educational processes. Apart from delivering curriculum, boosting illustration and providing communication tools, it provides tools for the evaluation and assessment of students. Theissue of implementing an optimal feedback in the form of tests, including contents of questions, its extent and technical operation, is based on pedagogical-psychological principles. In particular didactic principles of test creation for electronic and automated assessment are discussed in this paper. Suitability of use and specifics of electronic assessment are introduced in context with the creation of specialized study text.
Název v anglickém jazyce
Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction
Popis výsledku anglicky
The ICT with its basic character enables us to increase the quality of educational processes. Apart from delivering curriculum, boosting illustration and providing communication tools, it provides tools for the evaluation and assessment of students. Theissue of implementing an optimal feedback in the form of tests, including contents of questions, its extent and technical operation, is based on pedagogical-psychological principles. In particular didactic principles of test creation for electronic and automated assessment are discussed in this paper. Suitability of use and specifics of electronic assessment are introduced in context with the creation of specialized study text.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-135-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
119-131
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—