Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil at risk in the contextoflearning communicative competence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130159L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130159L - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil at risk in the contextoflearning communicative competence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper refers to the circumstances associated with the change of educational conditions at the present-day school. It is focused on the communicative competence of pupils from the perspective of factors that effect the achievement of functional unityof spoken and graphic form of speech. It describes the risks of acquisition of the communicative competence of pupils with special educational needs. An excessive amount of auditory stimuli very often leads to starting the pupils? defence mechanism whichis reflected in the restriction of the reception quality and processing of the stimuli. The perception of phonological features of speech is weakened and because of the fact that the ability of perception of spoken language is fundamental for the development of the communicative competence, it is a significant risk signal. Awareness of the sound structure of the words is also a precondition for acquisition of the graphic form of the language.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil at risk in the contextoflearning communicative competence

  • Popis výsledku anglicky

    The paper refers to the circumstances associated with the change of educational conditions at the present-day school. It is focused on the communicative competence of pupils from the perspective of factors that effect the achievement of functional unityof spoken and graphic form of speech. It describes the risks of acquisition of the communicative competence of pupils with special educational needs. An excessive amount of auditory stimuli very often leads to starting the pupils? defence mechanism whichis reflected in the restriction of the reception quality and processing of the stimuli. The perception of phonological features of speech is weakened and because of the fact that the ability of perception of spoken language is fundamental for the development of the communicative competence, it is a significant risk signal. Awareness of the sound structure of the words is also a precondition for acquisition of the graphic form of the language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education in the Modern European Enviroment

  • ISBN

    978-953-7210-55-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    211-2012

  • Název nakladatele

    Učiteljski fakultet sveučilišta u Zagrebu

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Opatije

  • Datum konání akce

    17. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku