Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer Aided Testing of Children´s Memory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130159Z" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130159Z - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer Aided Testing of Children´s Memory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents the results of a pilot memory testing of 5th grade pupils with the use of computers. This memory testing is an innovative addition to the diagnostics of pupils? skills done by the Society for School Quality, o.s. The diagnostics assesses the success rate of utilising school knowledge. Although the testing of pupils is focused on applied skills rather than knowledge, the creation of the test set presupposed certain minimal memory level. The test results show that the newly created memory tests have a statistically significant level of correlation with the results of individual assessed school disciplines. This tool could therefore be used as a partial, moderate predictor of school success rate.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer Aided Testing of Children´s Memory

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the results of a pilot memory testing of 5th grade pupils with the use of computers. This memory testing is an innovative addition to the diagnostics of pupils? skills done by the Society for School Quality, o.s. The diagnostics assesses the success rate of utilising school knowledge. Although the testing of pupils is focused on applied skills rather than knowledge, the creation of the test set presupposed certain minimal memory level. The test results show that the newly created memory tests have a statistically significant level of correlation with the results of individual assessed school disciplines. This tool could therefore be used as a partial, moderate predictor of school success rate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings

  • ISBN

    978-80-7464-135-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    9-15

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku