Computer Aided Testing of Children´s Memory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130159Z" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130159Z - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer Aided Testing of Children´s Memory
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents the results of a pilot memory testing of 5th grade pupils with the use of computers. This memory testing is an innovative addition to the diagnostics of pupils? skills done by the Society for School Quality, o.s. The diagnostics assesses the success rate of utilising school knowledge. Although the testing of pupils is focused on applied skills rather than knowledge, the creation of the test set presupposed certain minimal memory level. The test results show that the newly created memory tests have a statistically significant level of correlation with the results of individual assessed school disciplines. This tool could therefore be used as a partial, moderate predictor of school success rate.
Název v anglickém jazyce
Computer Aided Testing of Children´s Memory
Popis výsledku anglicky
This article presents the results of a pilot memory testing of 5th grade pupils with the use of computers. This memory testing is an innovative addition to the diagnostics of pupils? skills done by the Society for School Quality, o.s. The diagnostics assesses the success rate of utilising school knowledge. Although the testing of pupils is focused on applied skills rather than knowledge, the creation of the test set presupposed certain minimal memory level. The test results show that the newly created memory tests have a statistically significant level of correlation with the results of individual assessed school disciplines. This tool could therefore be used as a partial, moderate predictor of school success rate.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
ISBN
978-80-7464-135-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
9-15
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
—
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—