Comparing the Implementation and Use of Microsoft Project in Different Production Enviroments - Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13015B4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13015B4 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Comparing the Implementation and Use of Microsoft Project in Different Production Enviroments - Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
Problem-solving education is becoming an increasingly used method of education at our schools. One way of utilising the problem-solving method in educating pupils is to have them design and solve projects. Powerful tool used for solving projects in education, but also real life practice is the Microsoft Project system. This article analyses - in the form of case studies - the application of Microsoft Project at schools, a large company and institutions of state government and self-government. Finding out the differences in the implementation and use of this software can improve project management both at schools and in practice. At the same time the system of project management can be used to teach problem-solving in exercises that have the form of a project.
Název v anglickém jazyce
Comparing the Implementation and Use of Microsoft Project in Different Production Enviroments - Case Study
Popis výsledku anglicky
Problem-solving education is becoming an increasingly used method of education at our schools. One way of utilising the problem-solving method in educating pupils is to have them design and solve projects. Powerful tool used for solving projects in education, but also real life practice is the Microsoft Project system. This article analyses - in the form of case studies - the application of Microsoft Project at schools, a large company and institutions of state government and self-government. Finding out the differences in the implementation and use of this software can improve project management both at schools and in practice. At the same time the system of project management can be used to teach problem-solving in exercises that have the form of a project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-135-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
229-239
Název nakladatele
Repronis
Místo vydání
—
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
11. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—