Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FUNDAMENTAL IDEAS OF INFORMATICS AND THEIR RELATIONSHIP TO DIDACTICS OF INFORMATICS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017XT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14017XT - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FUNDAMENTAL IDEAS OF INFORMATICS AND THEIR RELATIONSHIP TO DIDACTICS OF INFORMATICS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učitel informatiky by měl mít jasnou představu o obsahu informatiky jako vědy, o předmětu a metodách jejího zkoumání a formách jejího působení ve světě. V matematice, biologii a dalších předmětech jsou předmět a metody práce staletími ověřené. Informatika je mladá, rychle se rozvíjející věda, jejíž hlavní předmět zkoumání se postupně rodí a ve vývoji jen postupně krystalizuje. Podnětem k sepsání příspěvku byla anketa mezi studenty informačních technologií a informatiky z praxe, která potvrzuje trend posledních let, kdy je informatika ve společnosti vnímána hlavně jako technická disciplína. Příspěvek analyzuje jednotlivé aspekty informatiky jako vědy a pokouší se formulovat hlavní předmět zkoumání této vědní disciplíny. Jeho nalezení je pro didaktiku informatiky důležité, protože zásadně ovlivňuje cíle a metody její výuky. Příspěvek přináší také náměty na praktické vedení výuky studentů, budoucích učitelů, s cílem přiblížit jim teoretický základ informatiky a hranice jejího zkoumání a p

  • Název v anglickém jazyce

    FUNDAMENTAL IDEAS OF INFORMATICS AND THEIR RELATIONSHIP TO DIDACTICS OF INFORMATICS

  • Popis výsledku anglicky

    The impulse for writing this article was the results of the survey from practice for students of information technologies and informatics. They confirm the trend of recent years, when the informatics is perceived in the society as a technical discipline.This article analyzes the various aspects of informatics as a science and tries to formulate the main subject of exploration of this scientific discipline. Finding this subject is important for didactics of informatics, because it influences fundamentally the goals and methods of its teaching. Article also presents suggestions for practical guidance to teaching students - future teachers, with the aim give them insight into the theoretical basis of informatics and the boundaries of its exploration andimpacts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-6805

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    89-95

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus