Student's knowledge measured via adaptive testing.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA1401891" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A1401891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student's knowledge measured via adaptive testing.
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of adaptivity is not unknown, and adaptive learning is being increasingly mentioned and discussed nowadays. Adaptive teaching is a type of education which is focused and centered on student. Testing is linked with teaching. While the classical testing cannot adapt to the individual needs and requirements of tested subject, adaptive assessment systems can offer this option. Nowadays, we talk about adaptive electronic testing. Tested subject should get more detailed diagnosis about his knowledge level. It should also encourage to achieve even better results, it should show tested subject the fields where he is good and vice versa where he can get better and how will he manage to do that.
Název v anglickém jazyce
Student's knowledge measured via adaptive testing.
Popis výsledku anglicky
The concept of adaptivity is not unknown, and adaptive learning is being increasingly mentioned and discussed nowadays. Adaptive teaching is a type of education which is focused and centered on student. Testing is linked with teaching. While the classical testing cannot adapt to the individual needs and requirements of tested subject, adaptive assessment systems can offer this option. Nowadays, we talk about adaptive electronic testing. Tested subject should get more detailed diagnosis about his knowledge level. It should also encourage to achieve even better results, it should show tested subject the fields where he is good and vice versa where he can get better and how will he manage to do that.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CD Proceedings
ISBN
978-80-7231-920-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
vydavatelské oddělení UO
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—