Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student's knowledge measured via adaptive testing.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA1401891" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A1401891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student's knowledge measured via adaptive testing.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of adaptivity is not unknown, and adaptive learning is being increasingly mentioned and discussed nowadays. Adaptive teaching is a type of education which is focused and centered on student. Testing is linked with teaching. While the classical testing cannot adapt to the individual needs and requirements of tested subject, adaptive assessment systems can offer this option. Nowadays, we talk about adaptive electronic testing. Tested subject should get more detailed diagnosis about his knowledge level. It should also encourage to achieve even better results, it should show tested subject the fields where he is good and vice versa where he can get better and how will he manage to do that.

  • Název v anglickém jazyce

    Student's knowledge measured via adaptive testing.

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of adaptivity is not unknown, and adaptive learning is being increasingly mentioned and discussed nowadays. Adaptive teaching is a type of education which is focused and centered on student. Testing is linked with teaching. While the classical testing cannot adapt to the individual needs and requirements of tested subject, adaptive assessment systems can offer this option. Nowadays, we talk about adaptive electronic testing. Tested subject should get more detailed diagnosis about his knowledge level. It should also encourage to achieve even better results, it should show tested subject the fields where he is good and vice versa where he can get better and how will he manage to do that.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CD Proceedings

  • ISBN

    978-80-7231-920-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    vydavatelské oddělení UO

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku