Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programmed Learning 1954-2013: 60 years of Inspiration for Teaching and Learning in the World

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018UR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018UR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Programmed Learning 1954-2013: 60 years of Inspiration for Teaching and Learning in the World

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution commemorates the 60th Anniversary of the establishment of programmed learning as a pedagogical concept aiming at supervised, adaptive, personalized, and evaluated method of teaching-learning. It is based on the need for revision of thetheoretical foundations, remembrance of key stages in the concept?s development as well as its practical applications in selected countries, including the Czech Republic. Besides, it revives the contribution of prominent personalities of the world?s psychology, education, cybernetics, and other sciences to programmed learning?s development. The contribution also identifies the influence of programmed learning on the simulation learning, eLearning, blended learning, OPL as well as other concepts and educational technologies. Moreover, it makes reference to the concept's entry into the Czechoslovak educational system, including the professional adult education.

  • Název v anglickém jazyce

    Programmed Learning 1954-2013: 60 years of Inspiration for Teaching and Learning in the World

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution commemorates the 60th Anniversary of the establishment of programmed learning as a pedagogical concept aiming at supervised, adaptive, personalized, and evaluated method of teaching-learning. It is based on the need for revision of thetheoretical foundations, remembrance of key stages in the concept?s development as well as its practical applications in selected countries, including the Czech Republic. Besides, it revives the contribution of prominent personalities of the world?s psychology, education, cybernetics, and other sciences to programmed learning?s development. The contribution also identifies the influence of programmed learning on the simulation learning, eLearning, blended learning, OPL as well as other concepts and educational technologies. Moreover, it makes reference to the concept's entry into the Czechoslovak educational system, including the professional adult education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information adnd Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-324-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    167-177

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    10. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku