The mechanisms of equal approach to studying without barriers in university environment focused on the university of Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA1401973" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A1401973 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The mechanisms of equal approach to studying without barriers in university environment focused on the university of Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
The following article outlines the system of tertiary education in the Czech Republic, with emphasis on the education of students with special educational needs at the University of Ostrava. It informs about the progress of the project The Support of Tertiary Education of Students with Special Educational Needs at the University of Ostrava (reg. no. OP VK CZ.1.07/2.2.00/29.0006), its outputs and mechanisms supporting equal education. The aim of the project is creation of inclusive university environmentthat is ready to accept students with special needs. The text thus presents the process of innovation of study conditions for all students, but with full respect to a priority requirement, which is the completion of a studied subject in the scope givenby proper accreditation.
Název v anglickém jazyce
The mechanisms of equal approach to studying without barriers in university environment focused on the university of Ostrava
Popis výsledku anglicky
The following article outlines the system of tertiary education in the Czech Republic, with emphasis on the education of students with special educational needs at the University of Ostrava. It informs about the progress of the project The Support of Tertiary Education of Students with Special Educational Needs at the University of Ostrava (reg. no. OP VK CZ.1.07/2.2.00/29.0006), its outputs and mechanisms supporting equal education. The aim of the project is creation of inclusive university environmentthat is ready to accept students with special needs. The text thus presents the process of innovation of study conditions for all students, but with full respect to a priority requirement, which is the completion of a studied subject in the scope givenby proper accreditation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2013. Aktuální požadavky pedagogiky a psychologie
ISBN
978-80-905243-9-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
304-311
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
—
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
25. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—