Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bright&Dark Side of Behaviourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BMA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BMA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bright&Dark Side of Behaviourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this publication, the author is concerned in a wide range of important psychological experiments that relate to behaviourism including those of B.F. Skinner. The experiments are focused especially on the information which was obtained thanks to historical behaviourists? experiments not only in the field of programmed learning but also within social sciences. Consequently, he tries to describe also negatives which appeared during researches focused on registration and modification of human beings? behaviour, respectively of experimental animals? behaviour. Consequently, the questions are discussed from a point of view of today?s ICT facilities which offer more detailed and sensitive data on human beings? behaviour than it was possible to obtain at the beginning of behaviourism.

  • Název v anglickém jazyce

    Bright&Dark Side of Behaviourism

  • Popis výsledku anglicky

    In this publication, the author is concerned in a wide range of important psychological experiments that relate to behaviourism including those of B.F. Skinner. The experiments are focused especially on the information which was obtained thanks to historical behaviourists? experiments not only in the field of programmed learning but also within social sciences. Consequently, he tries to describe also negatives which appeared during researches focused on registration and modification of human beings? behaviour, respectively of experimental animals? behaviour. Consequently, the questions are discussed from a point of view of today?s ICT facilities which offer more detailed and sensitive data on human beings? behaviour than it was possible to obtain at the beginning of behaviourism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-561-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    19-27

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov p. Radhoštěm

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku