Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Development of Combinatorial Skills of the Lower Primary School Pupils through Organizing the Sets of Elements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501C0Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501C0Y - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Development of Combinatorial Skills of the Lower Primary School Pupils through Organizing the Sets of Elements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is aimed at studying the organizational principles through the use of the preschool pupil and the lower primary school pupils within the scope of one experiment, and also at the forthcoming experiment with the upper primary school pupils. Theexperiment with the lower primary school pupils deals with their ability to spread a set of cards in such a way that they are able to memorize the layout. Within the scope of the experiment we observed not only the effectiveness and principles of the organization of cards, but also the originality of the layout. The other part of the article deals with the forthcoming experiment with the upper primary school pupils regarding combinatorial tasks solving.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Combinatorial Skills of the Lower Primary School Pupils through Organizing the Sets of Elements

  • Popis výsledku anglicky

    The article is aimed at studying the organizational principles through the use of the preschool pupil and the lower primary school pupils within the scope of one experiment, and also at the forthcoming experiment with the upper primary school pupils. Theexperiment with the lower primary school pupils deals with their ability to spread a set of cards in such a way that they are able to memorize the layout. Within the scope of the experiment we observed not only the effectiveness and principles of the organization of cards, but also the originality of the layout. The other part of the article deals with the forthcoming experiment with the upper primary school pupils regarding combinatorial tasks solving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acta Mathematica 17

  • ISBN

    978-80-558-0613-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Název nakladatele

    Constantine the Philosopher University in Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    19. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku