The Development of Combinatorial Skills of the Lower Primary School Pupils through Organizing the Sets of Elements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501C0Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501C0Y - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Development of Combinatorial Skills of the Lower Primary School Pupils through Organizing the Sets of Elements
Popis výsledku v původním jazyce
The article is aimed at studying the organizational principles through the use of the preschool pupil and the lower primary school pupils within the scope of one experiment, and also at the forthcoming experiment with the upper primary school pupils. Theexperiment with the lower primary school pupils deals with their ability to spread a set of cards in such a way that they are able to memorize the layout. Within the scope of the experiment we observed not only the effectiveness and principles of the organization of cards, but also the originality of the layout. The other part of the article deals with the forthcoming experiment with the upper primary school pupils regarding combinatorial tasks solving.
Název v anglickém jazyce
The Development of Combinatorial Skills of the Lower Primary School Pupils through Organizing the Sets of Elements
Popis výsledku anglicky
The article is aimed at studying the organizational principles through the use of the preschool pupil and the lower primary school pupils within the scope of one experiment, and also at the forthcoming experiment with the upper primary school pupils. Theexperiment with the lower primary school pupils deals with their ability to spread a set of cards in such a way that they are able to memorize the layout. Within the scope of the experiment we observed not only the effectiveness and principles of the organization of cards, but also the originality of the layout. The other part of the article deals with the forthcoming experiment with the upper primary school pupils regarding combinatorial tasks solving.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Acta Mathematica 17
ISBN
978-80-558-0613-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
103-108
Název nakladatele
Constantine the Philosopher University in Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
19. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—