Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Badatelsky orientovaná výuka - základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D12" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D12 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka - základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je věnován principům, perspektivám a současnému stavu tzv. badatelsky orientovaného vzdělávání (inquiry-based education) v sociálně humanitních předmětech. Tento koncept je převzat z didaktiky přírodních věd a staví na zásadách pedagogického konstruktivismu. Obecným cílem IBE je rozvíjení kompetencí historického myšlení. Autorka realizovala obsahovou analýzu zahraničních učebnic dějepisu pro gymnázia (britských, německých a rakouských), které komparovala se současnými českými učebnicemi. Zaměřilase především na samostatné kapitoly věnované rozvíjení badatelských kompetencí žáků a metodám analýzy a intepretace historických pramenů.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-based education - basic paradigm for creating modern history textbook

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with principles, perspectives and current state of inquiry-based education in humanities. This concept is taken from Science didactics and builds on the principlesm of pedagogical constructivism. The general aim of inquiry-based education is to develop historical thinking competence. The author implemented content analysis of foreign History textbooks for secondary grammar schools (British, French, Swiss and Austrian) and compared them with contemporary Czech textbooks. She focused onchapters devoted to the development of research competencies of pupils and methods of analysis and interpretation of historical sources.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    110-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus