Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ducation of disabled, ill and debilitated integrates in the context of special education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DNA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DNA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v kontextoch edukácie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vedecká monografia Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v kontextoch edukácie rieši problematiku jednotlivcov s telesným postihnutím v oblasti teoretickej ako aj v oblasti jej výskumného spracovania . Zameriava sa na súčasné pomímanie ako aj na moderný pojmoôlogický aparát v tejto oblasti. Zárovej rieši konceptuálne otázky edukácie jednotlivcov s telesným postihnutím, chorobou a zdravotným oslabením v súčasných edukačných kontextoch.

  • Název v anglickém jazyce

    ducation of disabled, ill and debilitated integrates in the context of special education

  • Popis výsledku anglicky

    Education of disabled, ill and debilitated integrates three different groups affected by what system of special education means excellence and specificity. In the present monograph Pedagogy disabled, ill and debilitated in the contexts of education, we just wanted to draw attention to the phenomenon of specificity and diversity research problems in the plane of the theoretical research and empirical investigation. The aim of this monograph was to present a scientific view on the current perceptions of pedagogy disabled, ill and weakened in the plane of the new theoretical explorations and in terms of implementation of the results of research conducted. The author focuses on the current pojmologicko-theoretical perception of the issue as well as the contextual diversity in educational practice this specific skiupiny affected, that is to spite her feet in special education is still the "white spots" in the plane so teoritických explorations as well as in the plane scientific research.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-631-7

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy