ducation of disabled, ill and debilitated integrates in the context of special education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DNA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DNA - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v kontextoch edukácie
Popis výsledku v původním jazyce
Vedecká monografia Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených v kontextoch edukácie rieši problematiku jednotlivcov s telesným postihnutím v oblasti teoretickej ako aj v oblasti jej výskumného spracovania . Zameriava sa na súčasné pomímanie ako aj na moderný pojmoôlogický aparát v tejto oblasti. Zárovej rieši konceptuálne otázky edukácie jednotlivcov s telesným postihnutím, chorobou a zdravotným oslabením v súčasných edukačných kontextoch.
Název v anglickém jazyce
ducation of disabled, ill and debilitated integrates in the context of special education
Popis výsledku anglicky
Education of disabled, ill and debilitated integrates three different groups affected by what system of special education means excellence and specificity. In the present monograph Pedagogy disabled, ill and debilitated in the contexts of education, we just wanted to draw attention to the phenomenon of specificity and diversity research problems in the plane of the theoretical research and empirical investigation. The aim of this monograph was to present a scientific view on the current perceptions of pedagogy disabled, ill and weakened in the plane of the new theoretical explorations and in terms of implementation of the results of research conducted. The author focuses on the current pojmologicko-theoretical perception of the issue as well as the contextual diversity in educational practice this specific skiupiny affected, that is to spite her feet in special education is still the "white spots" in the plane so teoritických explorations as well as in the plane scientific research.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-631-7
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—