Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Component of Transdisciplinarity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600764" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3726/b15716" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3726/b15716</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3726/b15716" target="_blank" >10.3726/b15716</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Component of Transdisciplinarity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This monograph links to the monograph &quot;Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields&quot; (Lechta. V. - Kudláčová, B., Frankfurt: Peter Lang 2013). It should be a summary of the most relevant components of inclusive education and proposals for further development. The co-authors are influential representatives of inclusive education from Slovakia, the Czech Republic, Hungary, Poland and Germany. Structure of authors present their findings from the aspect of pedagogy, psychology, special education, therapeutic education, social pedagogy, history, philosophy, psychology, law, medicine in this field in its transdisciplinary correlation. The monograph is intended mainly for the experts from all the disciplines that participate in the care of people with disabilities, as well as students and parents that are interested in it.

  • Název v anglickém jazyce

    Component of Transdisciplinarity

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph links to the monograph &quot;Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields&quot; (Lechta. V. - Kudláčová, B., Frankfurt: Peter Lang 2013). It should be a summary of the most relevant components of inclusive education and proposals for further development. The co-authors are influential representatives of inclusive education from Slovakia, the Czech Republic, Hungary, Poland and Germany. Structure of authors present their findings from the aspect of pedagogy, psychology, special education, therapeutic education, social pedagogy, history, philosophy, psychology, law, medicine in this field in its transdisciplinary correlation. The monograph is intended mainly for the experts from all the disciplines that participate in the care of people with disabilities, as well as students and parents that are interested in it.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Key Components of Inclusive Education

  • ISBN

    978-3-631-76858-7

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    241-258

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    Peter Lang GmbH International Academic Publisher

  • Místo vydání

    Berlín

  • Kód UT WoS kapitoly