Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOBILE PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT AS PRACTICAL APPLICATION OF MOBILE TECHNOLOGY IN PRIMARY SCHOOL EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601E2U" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601E2U - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOBILE PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT AS PRACTICAL APPLICATION OF MOBILE TECHNOLOGY IN PRIMARY SCHOOL EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    New technologies can not only replace traditional teaching tools, aids and methods, but also expand their possibilities with the elements of managing one?s own learning process, nearly unlimited possibilities when searching for information, communicationand global cooperation. By new technologies we mean particularly mobile technologies represented by tablets or smartphones. Mobile technologies can be used in many organizational forms and in various kinds of education (museum education, non-formal education, informal learning, or Place-Based Learning). The Personal Learning Environment seems to be another effective way of interconnecting modern technologies with the pedagogical approach. This paper is aimed at the possibilities of the use of the Personal Learning Environment in the Czech school environment (upper primary school pupils) for teaching of natural sciences with the use of mobile technologies.

  • Název v anglickém jazyce

    MOBILE PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT AS PRACTICAL APPLICATION OF MOBILE TECHNOLOGY IN PRIMARY SCHOOL EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    New technologies can not only replace traditional teaching tools, aids and methods, but also expand their possibilities with the elements of managing one?s own learning process, nearly unlimited possibilities when searching for information, communicationand global cooperation. By new technologies we mean particularly mobile technologies represented by tablets or smartphones. Mobile technologies can be used in many organizational forms and in various kinds of education (museum education, non-formal education, informal learning, or Place-Based Learning). The Personal Learning Environment seems to be another effective way of interconnecting modern technologies with the pedagogical approach. This paper is aimed at the possibilities of the use of the Personal Learning Environment in the Czech school environment (upper primary school pupils) for teaching of natural sciences with the use of mobile technologies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for PhD Students of EU

  • ISBN

    978-0-9928772-6-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    225-227

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    23. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku