Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADAPTIVE TESTING IN PRACTICE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601EFY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601EFY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ADAPTIVE TESTING IN PRACTICE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Testing as such is important for diagnostics and evaluation. It is used as feedback by both the pedagogues and the ones being tested. The more a teacher learns from the test results, the better is their chance to correct, clarify, or modify the test itself; i.e. to carry out the changes in their instruction or the education process. The more a student learns from the test, the better is their chance to thoroughly learn and master information, and to clarify problematic issues of a particular curriculum.Moreover, their motivation to further study is growing as they deal with more demanding tasks. Adaptive testing carried out in a suitable LMS offers such possibilities. This paper is aimed at the introduction of basic principles and rules of computerized adaptive testing. Moreover, it provides information about the process and results of computerized adaptive testing, which was experimentally carried out on the sample of 53 ninth-grade pupils at the Porubská elementary school in Ostrava

  • Název v anglickém jazyce

    ADAPTIVE TESTING IN PRACTICE

  • Popis výsledku anglicky

    Testing as such is important for diagnostics and evaluation. It is used as feedback by both the pedagogues and the ones being tested. The more a teacher learns from the test results, the better is their chance to correct, clarify, or modify the test itself; i.e. to carry out the changes in their instruction or the education process. The more a student learns from the test, the better is their chance to thoroughly learn and master information, and to clarify problematic issues of a particular curriculum.Moreover, their motivation to further study is growing as they deal with more demanding tasks. Adaptive testing carried out in a suitable LMS offers such possibilities. This paper is aimed at the introduction of basic principles and rules of computerized adaptive testing. Moreover, it provides information about the process and results of computerized adaptive testing, which was experimentally carried out on the sample of 53 ninth-grade pupils at the Porubská elementary school in Ostrava

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ICTE Journal

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus