Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

My Way To Constructivism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601ELI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601ELI - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    My Way To Constructivism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our undergoing research in action started half a year ago and focuses on pupils as well as teachers. The proposed article focuses on the teacher (author), whose main goal is to transform from transmissive education style to a constructivist one - specifically, the scheme-oriented education. The experiment took place during a mathematics teaching club attended by 5 to 10 pupils aged 11-13. The curriculum focused on combinatorics. The discoveries of the analysis were divided into three interconnected categories: 1) teacher activities in preparing the class scenario and after the class, reflecting; 2) teacher activities during the class, when it is necessary to react to a situation, especially if it is not expected; 3) teacher ability to diagnose pupils,uncover the causes of their behavior. The research confirms that the transformation from transmissive education style to a constructivist one is a demanding and long-term process.

  • Název v anglickém jazyce

    My Way To Constructivism

  • Popis výsledku anglicky

    Our undergoing research in action started half a year ago and focuses on pupils as well as teachers. The proposed article focuses on the teacher (author), whose main goal is to transform from transmissive education style to a constructivist one - specifically, the scheme-oriented education. The experiment took place during a mathematics teaching club attended by 5 to 10 pupils aged 11-13. The curriculum focused on combinatorics. The discoveries of the analysis were divided into three interconnected categories: 1) teacher activities in preparing the class scenario and after the class, reflecting; 2) teacher activities during the class, when it is necessary to react to a situation, especially if it is not expected; 3) teacher ability to diagnose pupils,uncover the causes of their behavior. The research confirms that the transformation from transmissive education style to a constructivist one is a demanding and long-term process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-45-2

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    685-692

  • Název nakladatele

    SGEM

  • Místo vydání

    Albena

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria.

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku