Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practicing in Mathematics Using a Tablet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601F9N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601F9N - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practicing in Mathematics Using a Tablet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Frequent practicing in mathematics is one of often used forms of teaching. For basic mathematical operations, we talk about the drill. This work compares two different forms of drills, which is carried out by using a tablet and a suitable application, and conventional counting on the paper worksheet. The aim is to compare the speed of the solution, error rate and pupil motivation. The experiment was performed on two groups of pupils. It was found that at least 60 percent of pupils had higher motivationfor practicing and errors were almost completely eliminated. The increased speed of practising on iPad was reflected most strikingly in case of the pupils whose results on paper were the worst. Using the iPad for drills in math produced better results than working with traditional paper worksheet.

  • Název v anglickém jazyce

    Practicing in Mathematics Using a Tablet

  • Popis výsledku anglicky

    Frequent practicing in mathematics is one of often used forms of teaching. For basic mathematical operations, we talk about the drill. This work compares two different forms of drills, which is carried out by using a tablet and a suitable application, and conventional counting on the paper worksheet. The aim is to compare the speed of the solution, error rate and pupil motivation. The experiment was performed on two groups of pupils. It was found that at least 60 percent of pupils had higher motivationfor practicing and errors were almost completely eliminated. The increased speed of practising on iPad was reflected most strikingly in case of the pupils whose results on paper were the worst. Using the iPad for drills in math produced better results than working with traditional paper worksheet.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Conference on e-Learning Conference Proceedings

  • ISBN

    978-1-910810-70-5

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    714-719

  • Název nakladatele

    ACPI

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Hatfield, UK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku