Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21023H2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21023H2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14132-5_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14132-5_17</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14132-5_17" target="_blank" >10.1007/978-3-030-14132-5_17</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment
Popis výsledku v původním jazyce
This post is based on previous world studies on the use of iPads in teaching pupils with special educational needs. Previous studies have concluded that the iPad’s visual keyboard reduces the pupil’s graphical load (compared to the traditional keyboard of the computer) and positively compensates for partial deficits in areas of fine motoring. In the form of a pedagogical experiment, we tried to show the impact of the visual keyboard and QR codes on the work of pupils with an Internet browser in the inclusive school environment. What is more convenient for a pupil—working with a visual keyboard or working with QR codes and scanning the destination Internet address?
Název v anglickém jazyce
Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment
Popis výsledku anglicky
This post is based on previous world studies on the use of iPads in teaching pupils with special educational needs. Previous studies have concluded that the iPad’s visual keyboard reduces the pupil’s graphical load (compared to the traditional keyboard of the computer) and positively compensates for partial deficits in areas of fine motoring. In the form of a pedagogical experiment, we tried to show the impact of the visual keyboard and QR codes on the work of pupils with an Internet browser in the inclusive school environment. What is more convenient for a pupil—working with a visual keyboard or working with QR codes and scanning the destination Internet address?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Information and Database Systems: Recent Developments
ISBN
978-3-030-14131-8
ISSN
1860-9503
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
221-229
Název nakladatele
springer verlag
Místo vydání
Švýcarsko
Místo konání akce
2019
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—