Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21023H2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21023H2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14132-5_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14132-5_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14132-5_17" target="_blank" >10.1007/978-3-030-14132-5_17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This post is based on previous world studies on the use of iPads in teaching pupils with special educational needs. Previous studies have concluded that the iPad’s visual keyboard reduces the pupil’s graphical load (compared to the traditional keyboard of the computer) and positively compensates for partial deficits in areas of fine motoring. In the form of a pedagogical experiment, we tried to show the impact of the visual keyboard and QR codes on the work of pupils with an Internet browser in the inclusive school environment. What is more convenient for a pupil—working with a visual keyboard or working with QR codes and scanning the destination Internet address?

  • Název v anglickém jazyce

    Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment

  • Popis výsledku anglicky

    This post is based on previous world studies on the use of iPads in teaching pupils with special educational needs. Previous studies have concluded that the iPad’s visual keyboard reduces the pupil’s graphical load (compared to the traditional keyboard of the computer) and positively compensates for partial deficits in areas of fine motoring. In the form of a pedagogical experiment, we tried to show the impact of the visual keyboard and QR codes on the work of pupils with an Internet browser in the inclusive school environment. What is more convenient for a pupil—working with a visual keyboard or working with QR codes and scanning the destination Internet address?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Intelligent Information and Database Systems: Recent Developments

  • ISBN

    978-3-030-14131-8

  • ISSN

    1860-9503

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    221-229

  • Název nakladatele

    springer verlag

  • Místo vydání

    Švýcarsko

  • Místo konání akce

    2019

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku