Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimenting with Support of Mobile Touch Devices for Pupils with Special Educational Neend

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801MHY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801MHY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimenting with Support of Mobile Touch Devices for Pupils with Special Educational Neend

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to describe one of the learning option for pupils with special educational needs with the supportof ICT in the educational area Man and Nature, ?a basic knowledge of chemistry.? Form of experimental teaching is notcommonly used in elementary school special education. With the support of ICT, specifically the iPad, we can try asimple experiment as a demonstration of unusual subject matter: the solubility of the substances, the density of matter,detailed structure of the fabric surface. Perception of microscopic object details is very difficult and sometimesimpossible for pupils with special educational needs. Working with a microscope is very difficult because of variouspupils affection, such as fine motor skills disorder, visual disturbances and so on. But if we use an iPad and anappropriate application, we can do experiments very effectively also in a special elementary school. iPad, in connectionwith Magniscope appropriate tool, is a great tool to capture any detail that a student with moderate mental disorder cannotnotice Pupils can 'experiment' on their own, they can create screens. These screens can be used in the creation ofinteractive books in Book Creator - add their descriptions, reviews and previews.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimenting with Support of Mobile Touch Devices for Pupils with Special Educational Neend

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to describe one of the learning option for pupils with special educational needs with the supportof ICT in the educational area Man and Nature, ?a basic knowledge of chemistry.? Form of experimental teaching is notcommonly used in elementary school special education. With the support of ICT, specifically the iPad, we can try asimple experiment as a demonstration of unusual subject matter: the solubility of the substances, the density of matter,detailed structure of the fabric surface. Perception of microscopic object details is very difficult and sometimesimpossible for pupils with special educational needs. Working with a microscope is very difficult because of variouspupils affection, such as fine motor skills disorder, visual disturbances and so on. But if we use an iPad and anappropriate application, we can do experiments very effectively also in a special elementary school. iPad, in connectionwith Magniscope appropriate tool, is a great tool to capture any detail that a student with moderate mental disorder cannotnotice Pupils can 'experiment' on their own, they can create screens. These screens can be used in the creation ofinteractive books in Book Creator - add their descriptions, reviews and previews.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 13th INTERNATIONAL CONFERENCE MOBILE LEARNING 2017

  • ISBN

    978-989-8533-61-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    89-94

  • Název nakladatele

    IADIS Press

  • Místo vydání

    Budapest, Hungary

  • Místo konání akce

    Budapest, Hungary

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku