Proposition of Model for Use of Personal Learning Environment in Primary Schools and Possibilities of Knowledge Sharing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FGQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FGQ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Proposition of Model for Use of Personal Learning Environment in Primary Schools and Possibilities of Knowledge Sharing
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at the systematic integration of the personal learning environment (PLE) in education in primary schools. The authors describe the educational model that will be tested - through the proposed application - on the selected sample of upper primary school students. The paper describes basic functional features of the application. The aim of the integration of the model will be to verify its contribution and influence on students? adoption of habits for the building of the personal learning environment and on the development of the key learning competence. Moreover, the paper mentions the important role of knowledge sharing, which is one of the key PLE features and at the same time is considered to be the source for the increasing work productivity through information and communication technologies in the 21st century.
Název v anglickém jazyce
Proposition of Model for Use of Personal Learning Environment in Primary Schools and Possibilities of Knowledge Sharing
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at the systematic integration of the personal learning environment (PLE) in education in primary schools. The authors describe the educational model that will be tested - through the proposed application - on the selected sample of upper primary school students. The paper describes basic functional features of the application. The aim of the integration of the model will be to verify its contribution and influence on students? adoption of habits for the building of the personal learning environment and on the development of the key learning competence. Moreover, the paper mentions the important role of knowledge sharing, which is one of the key PLE features and at the same time is considered to be the source for the increasing work productivity through information and communication technologies in the 21st century.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
3th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications - PROCEEDINGS
ISBN
978-1-4673-8534-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
163-171
Název nakladatele
elfa, s.r.o.
Místo vydání
—
Místo konání akce
Starý Smokovec SK
Datum konání akce
26. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—