Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of different approaches of elementary school students to working with personal learning environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901U19" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901U19 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-77700-9_31" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-77700-9_31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-77700-9_31" target="_blank" >10.1007/978-3-319-77700-9_31</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of different approaches of elementary school students to working with personal learning environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The diversity of students can be seen in all of their school and extracurricular activities. Addressing the diversity of students was part of the research aimed at integration of Personal Learning Environment and mobile technology into elementary school instruction. The paper describes the different approaches of upper primary school students to working with a PLE-based environment, with emphasis put on gender differentiation. One of the main research objectives was to determine the possible gender differences in the use of storage, the nature of saved files or their organization. The presented results show that there are significant differences between boys and girls. As far as the PLE is concerned, the differences can be understood at different levels. The results of analysis of working methods used by groups of students can be used in a number of fields. Identification of gender, age and other differences may not only help integrate the PLE into the education process, but also serve as a springboard for designing and/or implementing PLE software solutions.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of different approaches of elementary school students to working with personal learning environment

  • Popis výsledku anglicky

    The diversity of students can be seen in all of their school and extracurricular activities. Addressing the diversity of students was part of the research aimed at integration of Personal Learning Environment and mobile technology into elementary school instruction. The paper describes the different approaches of upper primary school students to working with a PLE-based environment, with emphasis put on gender differentiation. One of the main research objectives was to determine the possible gender differences in the use of storage, the nature of saved files or their organization. The presented results show that there are significant differences between boys and girls. As far as the PLE is concerned, the differences can be understood at different levels. The results of analysis of working methods used by groups of students can be used in a number of fields. Identification of gender, age and other differences may not only help integrate the PLE into the education process, but also serve as a springboard for designing and/or implementing PLE software solutions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trends and Advances in Information Systems and Technologies

  • ISBN

    978-331977699-6

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    307-316

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Neapol

  • Místo konání akce

    Neapol

  • Datum konání akce

    27. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku