Non-linear representation in eLearning courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601G24" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601G24 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-linear representation in eLearning courses
Popis výsledku v původním jazyce
This article is aimed at analysing case studies of the use non-linear representation of knowledge as tools in the development of eLearning courses or when teaching eLearning courses. Teachers discovered the advantages of non-linear representation and learners have come to like it to such an extent that they use it when writing their seminar papers or in their theses. We present papers in which learners develop ICT-supported courses - eLearning courses. The authors of such papers usually follow instructional system design (ISD) principles. Usually, they create a concept of all stages of the system design life cycle and go from the low level of distinction to the more detailed levels. Non-linear representation can also be used when explaining the curriculum in an eLearning course.
Název v anglickém jazyce
Non-linear representation in eLearning courses
Popis výsledku anglicky
This article is aimed at analysing case studies of the use non-linear representation of knowledge as tools in the development of eLearning courses or when teaching eLearning courses. Teachers discovered the advantages of non-linear representation and learners have come to like it to such an extent that they use it when writing their seminar papers or in their theses. We present papers in which learners develop ICT-supported courses - eLearning courses. The authors of such papers usually follow instructional system design (ISD) principles. Usually, they create a concept of all stages of the system design life cycle and go from the low level of distinction to the more detailed levels. Non-linear representation can also be used when explaining the curriculum in an eLearning course.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning
ISSN
1741-5055
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
431-449
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—