Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of petri nets to model elearning courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA21028WF" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A21028WF - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0027304" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/5.0027304</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0027304" target="_blank" >10.1063/5.0027304</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of petri nets to model elearning courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic component of modern elearning systems is usually a course. This virtual learning unit corresponds with an existing educational process, or at least with one of its parts. A course is understood as a collection of individual objects which represent the subject matter, perform feedback activities or diagnostic testing. Individual objects are grouped into partial units which correspond with partial presence educational activities. If specific relations between objects, or partial units, are defined, there is a need for a good design of the learning course. The objective of a relation is to apply a high level of individual approach and adaptive mechanisms while keeping the quality of the learning course outcome. Those are the aspects that direct to the use of modelling tools in the area of elearning courses to develop quality courses. This paper is devoted to the possibilities of using the Petri nets, hereinafter PN, for such modelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of petri nets to model elearning courses

  • Popis výsledku anglicky

    The basic component of modern elearning systems is usually a course. This virtual learning unit corresponds with an existing educational process, or at least with one of its parts. A course is understood as a collection of individual objects which represent the subject matter, perform feedback activities or diagnostic testing. Individual objects are grouped into partial units which correspond with partial presence educational activities. If specific relations between objects, or partial units, are defined, there is a need for a good design of the learning course. The objective of a relation is to apply a high level of individual approach and adaptive mechanisms while keeping the quality of the learning course outcome. Those are the aspects that direct to the use of modelling tools in the area of elearning courses to develop quality courses. This paper is devoted to the possibilities of using the Petri nets, hereinafter PN, for such modelling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-073544025-8

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics Inc.

  • Místo vydání

    Greece

  • Místo konání akce

    Sheraton Rhodes ResortRhodes; Greece

  • Datum konání akce

    23. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku