Education Portal on Climate Change with Web GIS Client
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33145020" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33145020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/jcit.2013010104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/jcit.2013010104</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/jcit.2013010104" target="_blank" >10.4018/jcit.2013010104</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education Portal on Climate Change with Web GIS Client
Popis výsledku v původním jazyce
E-learning as the use of new multimedia technologies and the Internet is widely used to improve the quality of learning. This leads to improved quality of the pupils' and students' learning approach. The research aim is to create e-learning courses witha thematic focus on the climate and its change consisting accurate information from the field of climate change and environment. The main objective of the courses is to provide educational materials to various groups of users, focusing on natural and social sciences related to the climate change. During the creation of elearning courses we faced the following problem: the e-learning system we used, Moodle, did not include any modules for work with maps or geodata. Our solution is based on the LMS Moodleand thin client which was created with the use of ArcGIS Server.
Název v anglickém jazyce
Education Portal on Climate Change with Web GIS Client
Popis výsledku anglicky
E-learning as the use of new multimedia technologies and the Internet is widely used to improve the quality of learning. This leads to improved quality of the pupils' and students' learning approach. The research aim is to create e-learning courses witha thematic focus on the climate and its change consisting accurate information from the field of climate change and environment. The main objective of the courses is to provide educational materials to various groups of users, focusing on natural and social sciences related to the climate change. During the creation of elearning courses we faced the following problem: the e-learning system we used, Moodle, did not include any modules for work with maps or geodata. Our solution is based on the LMS Moodleand thin client which was created with the use of ArcGIS Server.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Cases on Information Technology
ISSN
1548-7717
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
51-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—