Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education Portal on Climate Change with Web GIS Client

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33145020" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33145020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/jcit.2013010104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/jcit.2013010104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/jcit.2013010104" target="_blank" >10.4018/jcit.2013010104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education Portal on Climate Change with Web GIS Client

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning as the use of new multimedia technologies and the Internet is widely used to improve the quality of learning. This leads to improved quality of the pupils' and students' learning approach. The research aim is to create e-learning courses witha thematic focus on the climate and its change consisting accurate information from the field of climate change and environment. The main objective of the courses is to provide educational materials to various groups of users, focusing on natural and social sciences related to the climate change. During the creation of elearning courses we faced the following problem: the e-learning system we used, Moodle, did not include any modules for work with maps or geodata. Our solution is based on the LMS Moodleand thin client which was created with the use of ArcGIS Server.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Portal on Climate Change with Web GIS Client

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning as the use of new multimedia technologies and the Internet is widely used to improve the quality of learning. This leads to improved quality of the pupils' and students' learning approach. The research aim is to create e-learning courses witha thematic focus on the climate and its change consisting accurate information from the field of climate change and environment. The main objective of the courses is to provide educational materials to various groups of users, focusing on natural and social sciences related to the climate change. During the creation of elearning courses we faced the following problem: the e-learning system we used, Moodle, did not include any modules for work with maps or geodata. Our solution is based on the LMS Moodleand thin client which was created with the use of ArcGIS Server.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Cases on Information Technology

  • ISSN

    1548-7717

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    51-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus