Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601GFO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601GFO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k připravovanému profesnímu standardu učitele. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzovánaoblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických etických přístupů. Čtvrtá kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesníhodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu pomocí metody hledání prototypů. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele - princip morální integrity, spravedlnosti, odpovědnosti a pravdy.Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.
Název v anglickém jazyce
Professional values and ethical principles in the profession of a teacher
Popis výsledku anglicky
The introductory chapter describes selected specific features of the profession of a teacher. The second chapter analyses the area of the profession of a teacher in the ethical discourse of applied and normative ethics. Chapter number three focuses on ananalysis of the area of the teacher?s professional conduct on the basis of the individual theoretical ethical approaches. The fourth chapter specifies distinctive features of the teacher?s ethos as a symbol of their personal attitude. Based on axiological theories, chapter number five analyses professional values and characterizes good teachers based on qualitative research applying the prototype seeking method. The sixth chapter describes the ethical principles in the profession of a teacher, chapterdescribes the typology of the teachers? ethical dilemmas and intra-moral conflicts; the individual types of the ethical dilemmas in the current pedagogical practice are identified and described on the basis of qualitative research.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-808-3
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
PdF OU
Místo vydání
OU Ostrava
Kód UT WoS knihy
—