Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601GFO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601GFO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k připravovanému profesnímu standardu učitele. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzovánaoblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických etických přístupů. Čtvrtá kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesníhodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu pomocí metody hledání prototypů. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele - princip morální integrity, spravedlnosti, odpovědnosti a pravdy.Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional values and ethical principles in the profession of a teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The introductory chapter describes selected specific features of the profession of a teacher. The second chapter analyses the area of the profession of a teacher in the ethical discourse of applied and normative ethics. Chapter number three focuses on ananalysis of the area of the teacher?s professional conduct on the basis of the individual theoretical ethical approaches. The fourth chapter specifies distinctive features of the teacher?s ethos as a symbol of their personal attitude. Based on axiological theories, chapter number five analyses professional values and characterizes good teachers based on qualitative research applying the prototype seeking method. The sixth chapter describes the ethical principles in the profession of a teacher, chapterdescribes the typology of the teachers? ethical dilemmas and intra-moral conflicts; the individual types of the ethical dilemmas in the current pedagogical practice are identified and described on the basis of qualitative research.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-808-3

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    PdF OU

  • Místo vydání

    OU Ostrava

  • Kód UT WoS knihy