Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1601GKB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1601GKB - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Persons with autism spectrum disorder in their everyday life deal with difficulties in social interaction, imagination and communication skills. Individuals with autism experience difficulties in key areas of their development from early childhood. Due to their characteristics, most of children with autism spectrum disorders require the setting of timely action and special educational strategies that support their overall development. The paper presents part of the research focused on quality of inclusive education of pupils with autism spectrum disorders in the Czech Republic, with a closer focus on the North Moravian region.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Persons with autism spectrum disorder in their everyday life deal with difficulties in social interaction, imagination and communication skills. Individuals with autism experience difficulties in key areas of their development from early childhood. Due to their characteristics, most of children with autism spectrum disorders require the setting of timely action and special educational strategies that support their overall development. The paper presents part of the research focused on quality of inclusive education of pupils with autism spectrum disorders in the Czech Republic, with a closer focus on the North Moravian region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2568-2576

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku