Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1601GKB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1601GKB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Persons with autism spectrum disorder in their everyday life deal with difficulties in social interaction, imagination and communication skills. Individuals with autism experience difficulties in key areas of their development from early childhood. Due to their characteristics, most of children with autism spectrum disorders require the setting of timely action and special educational strategies that support their overall development. The paper presents part of the research focused on quality of inclusive education of pupils with autism spectrum disorders in the Czech Republic, with a closer focus on the North Moravian region.
Název v anglickém jazyce
Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Persons with autism spectrum disorder in their everyday life deal with difficulties in social interaction, imagination and communication skills. Individuals with autism experience difficulties in key areas of their development from early childhood. Due to their characteristics, most of children with autism spectrum disorders require the setting of timely action and special educational strategies that support their overall development. The paper presents part of the research focused on quality of inclusive education of pupils with autism spectrum disorders in the Czech Republic, with a closer focus on the North Moravian region.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2016 Proceedings
ISBN
978-84-608-5617-7
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2568-2576
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Valencia
Datum konání akce
7. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—