Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eyetracker jako pomocník při monitorování cesty ke čtenářské gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701G5N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701G5N - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Eyetracker jako pomocník při monitorování cesty ke čtenářské gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V první části příspěvek shrnuje stěžejní výsledky předchozích výzkumných snah týmu z Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě při sledování rozvoje čtenářské gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ a zdůvodňuje aktuální volbu moderní technologie eyetrackeru. Původně byla při měřeních tímto přístrojem pozornost upřena na mapování kvality čtení s porozuměním u žáků 4. ročníku ZŠ, avšak realizovaná pilotáž naznačila potřebu výzkumně se soustředit už na vstupní etapu nácviku čtení a počáteční čtenářské gramotnosti. V průběhu školního roku 2014/2015 bylo prováděno měření dvou skupin žáků 1. ročníku a sledována vývojová dynamika kvantitativních a kvalitativních parametrů čtenářských výkonů žáků vyučovaných rozdílnými metodami: metodou analyticko-syntetickou se slabikami a metodou genetickou. Příspěvek představuje nejen průběh pilotáže, ale současně vyvozuje první závěry, které budou dále ověřovány na širším vzorku respondentů.

  • Název v anglickém jazyce

    EYETRACKER AS AN AID WHEN MONITORING THE WAY TOWARDS READING LITERACY

  • Popis výsledku anglicky

    In the first part the paper summarizes fundamental results of previous research efforts when monitoring reading literacy of pupils of the first grade of Primary schools and it gives reasons for current choice of modern technology Eyetracker. Originally, when measuring by this device, the attention was paid to mapping the reading quality with comprehension provided by pupils of 4th class of Primary schools. However, this pilot research resulted in the need to focus on the enter stage of the reading practice and initial literacy. During the school year 2014/2015 a study of two groups of pupils of the 1st class was done and a developmental dynamics was studied to find quantitative and qualitative parameters of the reading results of pupils taught by the means of different methods: using an analytic-synthetic method with syllables and genetic method. The paper presents the process of the pilot project as well as it shows first conclusions, which will be tested on a wider sample of respondents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    53-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus