Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

I Theory and practical application of preschool education in terms of curriculum context used in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IBJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IBJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    I Theory and practical application of preschool education in terms of curriculum context used in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For centuries it has been accepted that preschool age is a period of immaturity and imperfection and small children were given a certain degree of freedom and leniency. The basis for compiling the content of the daily life of children in public preschool institutions was the nearest natural, material and social environment. In spite of an extraordinarily high number of children in some of these institutions, the responsible adults respected the specific development features, children's personal characteristics and also the social reality of the individual children. However, the operation of first preschool institutions has shown that even in this period intentional educational activity maybe successfully applied. An educational tool became a sophisticated content accumulated in the first curriculums used for preschool education.

  • Název v anglickém jazyce

    I Theory and practical application of preschool education in terms of curriculum context used in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    For centuries it has been accepted that preschool age is a period of immaturity and imperfection and small children were given a certain degree of freedom and leniency. The basis for compiling the content of the daily life of children in public preschool institutions was the nearest natural, material and social environment. In spite of an extraordinarily high number of children in some of these institutions, the responsible adults respected the specific development features, children's personal characteristics and also the social reality of the individual children. However, the operation of first preschool institutions has shown that even in this period intentional educational activity maybe successfully applied. An educational tool became a sophisticated content accumulated in the first curriculums used for preschool education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14PL012" target="_blank" >7AMB14PL012: Předškolní vzdělávání v Polsku a v České republice. Srovnávací studie.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Theory and Practice of Preschool Education in the Context of the Curriculum in the Czech, Slovak, and Polish Republics

  • ISBN

    978-80-7464-859-5

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    9-45

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly