Je nutná výchova vysokoškolských studentů k etiketě?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JQ4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JQ4 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je nutná výchova vysokoškolských studentů k etiketě?
Popis výsledku v původním jazyce
Anotace: Článek se zabývá současnou úrovní společenského chování studentů při komunikaci na univerzitní půdě. Autoři se zamýšlejí nad historickými paralelami, poukazují na aktuální situaci a rodící se problémy v komunikaci student/pedagog. Základním tématem je úvaha nad rozvolňováním tradičních společenských norem, které na akademické půdě postupně mizí, a nejsou nahrazovány jinými, stejně kultivovanými pravidly. Jedná se především o postupující dehumanizaci dyády učitel ? student, anonymizaci výuky v rámci vysokoškolského vzdělávacího systému a postupně rostoucí absenci dodržování přirozené hierarchie. Autoři vnímají hrozbu v tom, že nově vznikající pravidla komunikace na akademické půdě mohou přerůst do společnosti jako základní a výchozí norma.
Název v anglickém jazyce
Is it essential to give the university students the etiquette education?
Popis výsledku anglicky
Annotation: The article deals with the current level of social behavior of students in communication at the university. The authors reflect the history, point to the actual situation and to the problems appearing in the student-teacher communication. The basic topic is considering the loosening of traditional social norms that gradually disappear at the academic place. These norms are not replaced by other, culturally equal rules. This is essentially a progressive dehumanization of the relationship teacher ? student, the teaching anonymization in higher education system and gradually increasing lack of respect for the natural hierarchy. The authors perceive a threat that the new-forming rules of communication can escalate to the basic and standard norms for the society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
19-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—