Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je nutná výchova vysokoškolských studentů k etiketě?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JQ4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JQ4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je nutná výchova vysokoškolských studentů k etiketě?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Anotace: Článek se zabývá současnou úrovní společenského chování studentů při komunikaci na univerzitní půdě. Autoři se zamýšlejí nad historickými paralelami, poukazují na aktuální situaci a rodící se problémy v komunikaci student/pedagog. Základním tématem je úvaha nad rozvolňováním tradičních společenských norem, které na akademické půdě postupně mizí, a nejsou nahrazovány jinými, stejně kultivovanými pravidly. Jedná se především o postupující dehumanizaci dyády učitel ? student, anonymizaci výuky v rámci vysokoškolského vzdělávacího systému a postupně rostoucí absenci dodržování přirozené hierarchie. Autoři vnímají hrozbu v tom, že nově vznikající pravidla komunikace na akademické půdě mohou přerůst do společnosti jako základní a výchozí norma.

  • Název v anglickém jazyce

    Is it essential to give the university students the etiquette education?

  • Popis výsledku anglicky

    Annotation: The article deals with the current level of social behavior of students in communication at the university. The authors reflect the history, point to the actual situation and to the problems appearing in the student-teacher communication. The basic topic is considering the loosening of traditional social norms that gradually disappear at the academic place. These norms are not replaced by other, culturally equal rules. This is essentially a progressive dehumanization of the relationship teacher ? student, the teaching anonymization in higher education system and gradually increasing lack of respect for the natural hierarchy. The authors perceive a threat that the new-forming rules of communication can escalate to the basic and standard norms for the society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    19-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus