Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROMĚNY MALBY NA POZADÍ NOVÝCH MÉDIÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901S95" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901S95 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PROMĚNY MALBY NA POZADÍ NOVÝCH MÉDIÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zaměřuje na pomyslné soupeření tradičních médií v umění s těmi novými. Zvláštní důraz je kladen na malbu a její postavení v současném systému umění, na její přesahy do nových technologií a na přesahy nových technologií do malby. S tím souvisí i proměny ve výtvarné pedagogice, kdy učitelé zkoušejí přemostit propast mezi tradičními a novými médii, vysvětlit studentům jak spolu nové technologie a tradiční umělecké formy mohou souviset. Pomyslně se tím stírá také rozdíl mezi generacemi - generací učitelů (analogovou) a generací současných studentů (digitální).

  • Název v anglickém jazyce

    CHANGES OF PAINTING AGAINST THE BACKGROUND OF NEW MEDIA

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the imaginary competition of traditional media in art with the new ones. Particular emphasis is put on painting and its position in the contemporary art system, its transitions to new technologies and the overlapping of new technologies into painting. This is also related to the changes in art pedagogy, when teachers try to bridge the gap between traditional and new media, to explain to students how new technologies and traditional artistic forms can be related together. It also deliberately discards the gap between generations - the generation of teachers (analog) and the generation of contemporary students (digital).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kreatívne vzdelávanie

  • ISBN

    978-80-557-1374-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    212-219

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica

  • Místo vydání

    Bánská Bystrica

  • Místo konání akce

    Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku