Logopedická intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšnosti žáků s poruchami vývoje řečové komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901U44" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901U44 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Logopedická intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšnosti žáků s poruchami vývoje řečové komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený text je věnován aspektům logopedické intervence v rezortu školství s důrazem na potřebu systémové podpory účasti logopedů v edukační realitě. Je orientován na narušenou komunikační schopnost a procesy porozumění jako rizikové faktory neúspěchů žáků ve vzdělávání. Upozorňuje na potřebu spolupráce logopedů s rodiči a pedagogy žáků ohrožených rizikem neúspěchu ve vzdělávání a jejich aktivní účast na vytváření podmínek pro inkluzivní, stimulující a motivující prostředí v primárním vzdělávání. Prezentuje rovněž výsledky vybraných výzkumů, jimiž chce poukázat na naléhavé problémy logopedické intervence ve školství v kontextu prevence školní neúspěšností žáků (nejen) s poruchami vývoje řečové komunikace. V závěru doporučuje opatření za účelem zvýšení efektivity logopedické intervence ve školství.
Název v anglickém jazyce
A Logopaedic Intervention in Education in the Context of Prevention of School Failure of Pupils with Developmental Speech Difficulties
Popis výsledku anglicky
The submitted text deals with the aspects of logopaedic intervention in the education sector with the emphasis on the need to systematically support the participation of speech therapists in the educational process. It is oriented on disrupted communicative ability and processes of understanding as risk factors of failure of pupils in education. It highlights the need of cooperation of speech therapists with parents and teachers of children endangered by failure in education and their active participation in creating conditions for inclusive, stimulating and motivating environment in primary education. It also presents the results of chosen researches, by which it wants to point to the urgent problem of logopaedic intervention in education in the context of prevention of school failure of pupils (not only) with developmental speech difficulties. In the end, it recommends measures in order to increase effectiveness of logopaedic intervention in education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané otázky logopedické teorie a praxe
ISBN
978-80-7464-961-5
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
91-108
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
PdF OU
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—