Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Question on Logopaedic Interventions in Education of Children and Pupils with Communication Ability Disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FRS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FRS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Question on Logopaedic Interventions in Education of Children and Pupils with Communication Ability Disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper points to selected competences of special educational teacher specializing in logopaedics - surdopedy with the aim to point to necessity of implementation of specialized professional activities to educational-learning process. It focuses on logopaedic prevention in pre-school age and at the beginning of compulsory school attendance, on diagnosis of special educational needs and complex logopaedic intervention in integrated pupils with disturbed communicative ability. It also emphasizes justifiability of anchoring the position of special educational teacher in the school?s counselling team.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Question on Logopaedic Interventions in Education of Children and Pupils with Communication Ability Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    This paper points to selected competences of special educational teacher specializing in logopaedics - surdopedy with the aim to point to necessity of implementation of specialized professional activities to educational-learning process. It focuses on logopaedic prevention in pre-school age and at the beginning of compulsory school attendance, on diagnosis of special educational needs and complex logopaedic intervention in integrated pupils with disturbed communicative ability. It also emphasizes justifiability of anchoring the position of special educational teacher in the school?s counselling team.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Teaching and Education

  • ISSN

    2165-6266

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    04

  • Číslo periodika v rámci svazku

    03

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus