Current Question on Logopaedic Interventions in Education of Children and Pupils with Communication Ability Disorder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FRS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FRS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Current Question on Logopaedic Interventions in Education of Children and Pupils with Communication Ability Disorder
Popis výsledku v původním jazyce
This paper points to selected competences of special educational teacher specializing in logopaedics - surdopedy with the aim to point to necessity of implementation of specialized professional activities to educational-learning process. It focuses on logopaedic prevention in pre-school age and at the beginning of compulsory school attendance, on diagnosis of special educational needs and complex logopaedic intervention in integrated pupils with disturbed communicative ability. It also emphasizes justifiability of anchoring the position of special educational teacher in the school?s counselling team.
Název v anglickém jazyce
Current Question on Logopaedic Interventions in Education of Children and Pupils with Communication Ability Disorder
Popis výsledku anglicky
This paper points to selected competences of special educational teacher specializing in logopaedics - surdopedy with the aim to point to necessity of implementation of specialized professional activities to educational-learning process. It focuses on logopaedic prevention in pre-school age and at the beginning of compulsory school attendance, on diagnosis of special educational needs and complex logopaedic intervention in integrated pupils with disturbed communicative ability. It also emphasizes justifiability of anchoring the position of special educational teacher in the school?s counselling team.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Teaching and Education
ISSN
2165-6266
e-ISSN
—
Svazek periodika
04
Číslo periodika v rámci svazku
03
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—