Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile touch technology at a special primary school: Case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA20023HC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A20023HC - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile touch technology at a special primary school: Case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is dedicated to the use of mobile touch devices for pupils with special educational needs. Design of the contribution consists of a case study of a student with moderate learning disabilities, who is educated at a special elementary school. The data obtained from the case study clearly demonstrates the benefits of mobile touch technologies in the teaching process, because the control of these technologies is easier than a classic computer control. This reduces the demands on the hand and eye coordination of the student. Pupils with special educational needs are able to fulfil the expected outputs of the school curriculum by using mobile touch technologies much more efficiently and easily. The conclusion of the case study contains recommendations for working with mobile touch technologies, and therefore, this work can provide meaningful results and recommendations.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile touch technology at a special primary school: Case study

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is dedicated to the use of mobile touch devices for pupils with special educational needs. Design of the contribution consists of a case study of a student with moderate learning disabilities, who is educated at a special elementary school. The data obtained from the case study clearly demonstrates the benefits of mobile touch technologies in the teaching process, because the control of these technologies is easier than a classic computer control. This reduces the demands on the hand and eye coordination of the student. Pupils with special educational needs are able to fulfil the expected outputs of the school curriculum by using mobile touch technologies much more efficiently and easily. The conclusion of the case study contains recommendations for working with mobile touch technologies, and therefore, this work can provide meaningful results and recommendations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL

  • ISBN

    978-191121859-3

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    546-556

  • Název nakladatele

    Academic Conferences Limited

  • Místo vydání

    Portugalsko

  • Místo konání akce

    Portugalsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000457842600069