Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentally wounded child and the possibility of intervention

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901TYS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901TYS - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15210/18:73586868

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Psychicky zranené dieťa a možnosti intervencie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cieľom textu je inšpirovať čitateľa k tvorbe hypotéz o možných príčinách, ktoré vedú k správaniu a konaniu vyžadujúcemu sociálne korekcie. Problematika je uchopená v pásme možností pracovníkov školskej a výchovnej sféry. Zámerne nezahŕňa plnú šírku, len upozorňuje na príčiny odstrániteľné v úrovniach vymedzených kompetencií, prípadne nabáda k spolupráci s odborným pracoviskom. Vymedzenie v texte využívaných pojmov nemá základ v slovníkovej frazeológii, ale vo filozofických kategóriach naprieč kultúrami. Výsledkom je rýchlejšie uchopenie daných pojmov a schopnosť všímať si ich obsah v bežnom každodennom živote. Potom by ich osvojenie nemalo narážať na nutnosť orientácie v čisto vedecky definovaných termínoch, ktoré sú pre štandardnú populáciu často menej zrozumiteľné. Kapitoly ukončuje zhrnutie a v základných bodoch upozorňuje na najvýznamnejšie poznatky, ktoré je v kapitole možné získať. Uvedená literatúra je často skor odporúčaním ako zdrojom, z ktorého je citované.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentally wounded child and the possibility of intervention

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the text is to inspire the reader to create their own hypotheses about the possible caouses leading to behavior which requires social corrections. The issue is grasped within the scope of the possibilities of educational and didactic sphere workers.It deliberately does not include full breadth, it only highlights the causes than can be eliminated at the levels of competence defined, or encourages to cooperation with a professional workplace. The definition of the terms used in the text is not based on dictionary phraseology but on philosophical categories across cultures. Thie results in grasping the given terms more quickly and the ability to observe their content in everyday life. Their acquisition then should not require the orientation in purely scientific terms which are often less comprehensible for a layman audience. There is a summary at the end of each chapter highlighting the most important points that can be learned. The cited literature is often a recommendation rather than the source from which is being quoted.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-262-1360-4

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy